lørdag 10. september 2016

Det er så lettvint

Det er vel blandede meninger om det å ha mulighet til å jobbe overalt, til alle tider. Men likevel må jeg dele dette med dere. Egentlig har jeg fredet lørdagene for jobb. Men i dag er jeg helt for meg selv, barna på tur med Besteforeldre og samboeren på fjelltur, så skal jeg til Nesna. Fikk endel tid å vente på ferja, og da var det så kjekt å kunne ta frem " Padda" og utnytte tiden til noe fornuftig. iPaden er ikke større enn at jeg får plass til den på fanget, jeg kan skrive på skjermen og trenger jeg internett,kan telefonen dele. Her på Levang er det ikke akkurat topp dekning, men nok. Pc er også et godt verktøy, men lite egnet til å ha med seg på tur. På iPaden lager jeg alt jeg trenger i undervisningen. Ulempen er kanskje at man ikke blir flink nok til å ta seg fri. Men for meg fungerer dette godt!
Når jeg har nett, kan jeg også sjekke leksene elevene har levert i Showbie. Jeg kan altså sitte en helt annen plass i Norge eller verden og høre dem i leseleksen, eller se på skriftlige innleveringer. Og også gi tilbakemeldinger. Slipper å ha med meg bunker med bøker hjem.
Ja, jeg er nok over snittet engasjert i dette verktøyet. Men det er jo så gøy!
Jan Gamre var å kurset oss denne uken i to kreative apper, Garageband og iMovie. To flotte dager der lærerne ble kurset først, før elevene fikk en innføring dag to. Her er det mange muligheter! Nå blir nok veggavisene byttet ut med iMovie filmer, og mulighetene for samspilling økte betraktelig med alle instrumentene i Garageband. Takk til Jan for gode kursdager!
Vi gleder oss til å fortsette å jobbe med dette gode verktøyet!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar