søndag 26. mars 2017

Tips om Zip

Denne gangen skal jeg ikke skrive så langt, men komme med et lite tips. Mange av dere vet det nok kanskje allerede. Når vi kjøper undervisningsopplegg, eller sender hverandre filer, så hender det at de kommer som "Zip". Og da har vi ofte tatt opp pcen for å pakke ut disse filene. Jeg bruker stort sett iPad til alt, så jeg bruker pcen mindre og mindre. Nesten bare til å pakke opp Zip og skrive ut. I kveld satt jeg i sofaen og skulle åpne en pakke jeg hadde. Og tenkte at jeg orket ikke å hente pcn. Så da gjorde jeg noe jeg skulle gjort for lenge siden, jeg gikk på app store og søkte på "Zip", fant denne appen og hentet den ned. Det finnes en app for alt, jeg har faktisk bare ikke tenkt denne veien før av en aller grunn. Den var veldig enkel å bruke. Man åpner det i denne appen, og der får man valget om til hvilken app man vil sende de åpne filene til. Når appene "prater" så godt sammen, så gjør det jobben så enkelt!Det er en av mange grunner til at jeg liker så godt å jobbe med ipad. At appene jobber så godt sammen! Lurer dere på noe? Bare spør! Jeg svarer så godt jeg kan!
Slik ser det ut når jeg har pakket den ut.
Så kan jeg velge hvilken app jeg skal åpne i. Feks iBooks som er en super PDF leser. 


1 kommentar:

  1. Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.

    SvarSlett