tirsdag 17. mai 2016

En liten observasjon :-)

I dag har jeg vært så heldig å fått gått i to tog. Og man observerer forskjellig underveis. I dag så jeg noe som var litt artig synes jeg. Langs løypa så jeg flere som sto å filmet og tok bilder. Og de fleste med smart telefoner. MEN det sto også mennesker med ipader/ androidbrett. Og hvilken aldersgruppe var dette? Jo det var flest eldre mennesker. Da ble jeg litt glad. Hvorfor? Jo, det viser i stor grad hvilken brukervennlighet disse devicene har! Det viser også at det er ikke bare barn og unge som tar disse i bruk, men også de eldre! Det er en enklere tilgang til alle mulighetene med et brett, enn det er med PC. Mange eldre kvier seg for å bruke pc, for det er tungvindt å navigere seg på. Med et brett er det enklere å navigere seg frem i den digitale verden. Så det at de står å filmer og tar bilder med brettet viser at de kan bruke disse på en god måte. Filmen og bildene ligger på brettet og kan sees på. De kan også deles med venner og familie. De fleste bruker jo smarttelefoner til disse tjenestene. Men for å få bildene og videoene på brettet eller en pc, er det en ekstra omvei. Som kan gjøre det litt tungvindt for mange. Derfor gjør det meg glad når jeg ser at også de eldre ser mulighetene den digitale verden gis oss!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar